vald social inkompetens
Det vimlar av det överallt! Vart du än vänder sig möts du av personal på olika "serviceinrättningar" som bättre skulle passa på ett lager - långt bort ifrån kontakt med kunder. På restaurangen, bensinmacken, apoteket, mataffären... ja - you name it!! Man kan tycka att dessa människor har valt att själva arbeta på ett jobb som kräver en viss grad av servicemindness, och till stor del är det så. en jag vill lägga den stora skuldbördan på deras eländiga kundbemötande på cheferna. Det är inte hästens eller fotbollslagets fel om det går åt helvete, nej, det är ryttaren och tränaren som får stå det kastet. Och inte mer än rätt. Till det yttersta står platschefen också till svvars när personalen inte kan hantera det arbete som de är anställda att utföra, men vad jag ser ute så behöver de inte betala så pass att det svider - eftersom inte mycket görs.
Det är just detta jag har ägnat mina studier åt, att undersöka vikten av den mänskliga variabeln i organisationer. Det är vad jag vill göra... få chefer och organisationer att förstå hur man behandlar och hanterar sin personal för att de ska fungera optimalt i verksamheten. Jag vill SLÅ ner en flagga för hur viktigt det är med coachande förhållningssätt jämte sina kollegor och medarbetare.
Jag är övertygad om att med lite vägledning så kan man höja produktiviteten och säkra en stabilare vinstprognos. Att ta hand om personalen, ALL personal är nyckeln till framgång. I mitt arbete idag, arbetar jag just med att tala med personal och chefer. Det ingår egentligen inte i min befattningsbeskrivning att göra detta i den grad jag gör, men jag gör det för att jag märker hur viktigt det är för alla inblandade parter, och resultaten talar sitt tydliga språk.
Mitt mål är således att utrota denna plåga som social inkompetens innebär, och kan jag inte ta kål på den, får jag lov att omvända den....
Inte sant?
tills nästa gång ;-) Håll inte händerna på täcket!
//Moe
Det är just detta jag har ägnat mina studier åt, att undersöka vikten av den mänskliga variabeln i organisationer. Det är vad jag vill göra... få chefer och organisationer att förstå hur man behandlar och hanterar sin personal för att de ska fungera optimalt i verksamheten. Jag vill SLÅ ner en flagga för hur viktigt det är med coachande förhållningssätt jämte sina kollegor och medarbetare.
Jag är övertygad om att med lite vägledning så kan man höja produktiviteten och säkra en stabilare vinstprognos. Att ta hand om personalen, ALL personal är nyckeln till framgång. I mitt arbete idag, arbetar jag just med att tala med personal och chefer. Det ingår egentligen inte i min befattningsbeskrivning att göra detta i den grad jag gör, men jag gör det för att jag märker hur viktigt det är för alla inblandade parter, och resultaten talar sitt tydliga språk.
Mitt mål är således att utrota denna plåga som social inkompetens innebär, och kan jag inte ta kål på den, får jag lov att omvända den....
Inte sant?
tills nästa gång ;-) Håll inte händerna på täcket!
//Moe
Kommentarer
Trackback